28.10.10

MAMTA KALIA. After Eight Years of Marriage
















PÄRAST KAHEKSA-AASTAST ABIELU

Kui ma pärast kaheksa-aastast abielu
esimest korda vanematel külas käisin,
küsisid nad: „Kas sa oled ikka õnnelik?”
See oli absurdne küsimus
ja ma oleksin pidanud selle peale naerma hakkama.
Aga selle asemel hakkasin ma nutma
ja nuuksumiste vahele noogutasin.
Tegelikult oleksin tahtnud neile öelda,
et teisipäeval olin ma õnnelik.
Kolmapäeval olin õnnetu.
Ükspäev olin õnnelik hommikul kell kaheksa,
kõige õnnetum aga kell kaheksa viisteist.
Oleksin tahtnud neile rääkida, kuidas me ükspäev
kõik koos arbuusi sõime ja naersime.
Oleksin tahtnud neile rääkida, kuidas ükskord öö läbi voodis nutsin
ja üritasin enesele mitte viga teha.
Et kui peres on kaksteist inimest, polegi nii lihtne õnnelik olla.
Aga nad vaatasid minu kahte poega,
kes hüppasid ringi nagu noored kitsed.
Nende kortsus käed, löödud näod ja hallid laud
olid liiga tõelised.
Nii et ma neelasin kõik alla
ja naeratasin laialt ja rahuolevalt.

Poems '78, 1978

1 comment: